Viva Barca y viva Cataluna!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu Viva Barca y viva Cataluna!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu

Viva Barca y viva Cataluna!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Mei 2006 | Spanje, Barcelona

Hallo daar,

Even weer wat nieuws vanuit een zonnig en feestelijk Barcelona! Het is hier heerlijk weer en iedereen lijkt gelukkig... hoe kan het ook anders...Barca heeft de Champions gewonnen!!!

Heb afgelopen week 3 dagen cursus gehad over onderhandelen. Drie dagen lang hadden we alle zalen van een hotel in de buurt afgehuurd voor onze lessen. Vanuit Harverd was er één of andere professor die ons les gaf...maar wel natuurlijk allemaal in het Spaans hé! Ik vond het echt geweldig, we waren met 22 personen...21 directeuren en managers vanuit onze verschillende lokaties in Spanje en jawel jawel...Annemiek Boonstra! De eerste onderhandelingscasus had ik de hoogst mogelijke marge gehaald, een leuke binnenkomer dus. Helemaal aangezien ik er best een beetje tegenop zag. Zie je mij al zitten tegenover mijn directeur te onderhandelen! hahaha
Bij de laatste onderhandelingscasus woensdag had ik wederom de beste deal gesloten, dit keer samen met onze directeur uit onze fabriek in het zuiden...hij was helemaal enthousiast, volgens hem zijn we het beste onderhandelingsteam ever! super!!!

Trouwens afgelopen maandag kwam mijn docente langs voor de tussentijdse evaluatie. Heel erg positief allemaal, ze zijn nog steeds erg tevreden en willen heel graag samen verder. We hebben nu afgelopen week de eerste vergadering gehad over mijn eventuele vervolg bij FMC Foret...en in grote lijnen is het nu rond dat ik vanaf juli een vaste baan heb!!! Betekent dus ook dat ik de maand juli nog door moet werken hier. Ik kom de eerste twee weken van juli thuis en dan ga ik nog weer drie weken naar Barcelona...arme Bas! Daarna heb ik de hele maand augustus vrij en begin ik in september op part-time basis, ik mag zelf bepalen wanneer ik werk en hoeveel ik kan werken naast de studie. Op school ga ik nog een paar vakken volgen de rest kan ik compenseren met mijn werk. Vanaf november heb ik dus als het goed is geen colleges meer...olé!!! Vanaf Januari krijg ik een full-time contract en doe ik mijn afstudeeropdracht, een exportplan ook voor FMC. Geweldig gevoel zeg, dat dit allemaal voor elkaar is, ik kan straks van huis uit werken en vlieg dan 1x per maand naar Barcelona!

Dinsdag en woensdag heb ik gezellig met mijn oom en tante gegeten. Ze waren als verassing toch nog langs gekomen, ontzettend leuk! We hebben het weer hardstikke gezellig gehad en uiteraard weer veel en lekker gegeten... Woesdagavond kwam ik thuis en zou ik vroeg gaan slapen, de volgende dag had ik namelijk afgesproken met Froukje en Ronald. Tot Barca de finale won, toen was alle rust voorbij...we zijn met z'n allen de stad in gegaan. Ik heb echt nog nooit zoveel gekte en feest bij elkaar gezien. Het was niet alleen op Plaza Cataluna en op de Rambla, maar echt door de hele stad. Ontzettend leuk om dit hier mee te maken. Iets lastiger voor Froukje en Ronald die even na 12 uur aankwamen op het vliegveld, de bus vanaf het vliegveld kon op een gegeven moment niet meer verder...dus ja dan maar lopen en de weg vragen. Ik had ook nog een hotel voor ze gereserveerd in een zijstraat van de Rambla, knap hoe ze erdoor zijn gekomen met de koffer!!! Verder een ontzettend leuk weekend gehad, we zijn zaterdag naar de dierentuin geweest. Dat was erg leuk het was ook een stuk groter dan ik gedacht had.
Uiteraard weer veel live muziek gezien en gehoord. Gisteravond zijn we eerst naar de Jamborree geweest, dit is één van de bekendste Flamingoclubs in town, echt kippevel zo'n show! Daarna zijn we natuurlijk weer naar de London bar geweest, altijd weer leuk. Heb zelfs een cd gewonnen van de band, Los Pasantes!

Vandaag maar even een dagje uitrusten, hele dag op het strand gelegen en nu even rustig thuis. Volgend weekend komen Pauline en Annika dus dat wordt ook weer feest. Ga morgenavond uit eten met onze export directeur uit het zuiden die ik ken van de cursus onderhandelen. Ideaal contact...helemaal omdat ik straks moet afstuderen met een exportplan!!!

Hoop dat het met iedereen goed gaat! Nog even en dan ben ik weer in NL. Kom namelijk het weekend met Pinksteren weer even langs!

Veel liefs en hasta luego,


Annemiek

  • 22 Mei 2006 - 10:06

    Bibiche:

    Hey Annemiek,

    Wat super voor je zeg dat je er misschien een baan uit kunt slepen! Ik zal voor je duimen. En wat gaat de tijd toch snel, voor je het weet ben je weer in NL.

    Ik hoop je dan eindelijk life te spreken! Let me know als je weer in het land bent.

    Liefs en suces!

    Bibiche

  • 23 Mei 2006 - 19:28

    Ireen:

    Hey Annemiek,wat super dat je het zo naar je zin hebt daar!En natuurlijk je nwe baan, hoorde het van Tamara,dus heb maar ff snel je site opgezocht om je te feliciteren.Hier gaat alles verder ook lekker,prima naar m'n zin hier.Heel veel plezier en zet em op met je salestechnieken!haha Besos desde Buenos Aires!!

  • 23 Mei 2006 - 20:50

    Hendriek:

    Hee annemiek! Klinkt echt supergoed wat je nu weer geflikt hebt hahah.. Een stage en dan meteen maar een baan geregeld! Echt leuk dat je zo´n goede stage hebt. Hier heeft t allemaal een iets ander niveau en moet ik t vooral hebben van de dingen buiten m´n stage.. Ook leuk, je hebt t wel gezien op de fotos.. Je komt toch nog wel op school?
    Liefs Hendriek

  • 24 Mei 2006 - 09:21

    Annika:

    Hola Annemiek!

    Que tal? Echt gaaf dat we dit weekend bij jou op bezoek gaan..Heb er echt mega veel zin in.. Had het er nog met Jacqueline over, en ik moest maar flink Spaans met jou gaan praten om te oefenen haha..Nou tot vrijdag..

    Groetjes Annika

  • 25 Mei 2006 - 14:33

    Sjoerdje:

    Jeeeee Annemiek!! Wat een goed nieuws allemaal!! Het is ook echt wat voor jou!
    Hier in Málaga gaat het goed, maar de stage is helemaal niets. Hahaha maarja, we slaan ons er wel doorheen! Dikke kus en geniet van alles!

  • 25 Mei 2006 - 16:06

    Emily:

    Hey meid! Super dat het daar nog steeds zo goed met je gaat. En het gaat steeds beter!!! Gefeliciteerd!! Jij komt er wel hoor....blijf er maar lekker van genieten en ik hoor het wel weer wanneer je weer in NL bent. Dikke kus!!

  • 28 Mei 2006 - 00:42

    Bas:

    Hallo lief,
    Zo nog een paar weken en dan ben je weer terug in ons koude kikkerlandje.
    Zal wel weer even wennen worden denk ik. Maar ik denk dat je toch wel iets warmer wordt van de gedachte aan ons grote feest deze zomer. Moet zeggen dat ik het echt knap vind hoe je dat allemaal flikt daar in Spanje. Petje af hoor!!!
    En dan straks ook nog een baan eraan over houden ook nog. En het "Bas regelementen boek"is bijna af dus dat wordt nog wel even afzien maar dat komt wel goed denk ik.
    Nou tot erg snel.
    Ik mis je..
    Dikke Kus, je Bas

  • 29 Mei 2006 - 06:44

    Sjoerdje:

    Heee Annemiek! Bedankt voor je mailtje! Wat gek dat m´n adres niet te vinden is, hier is die: www.sjoerdje.drijfholt.nl of sjoerdjedrijfholt.waarbenjij.nu

  • 29 Mei 2006 - 07:13

    Tjitske:

    Wauw Annemiek! Wat tof dat je gewoon een baan gefixt hebt!!! Klinkt echt super! Mucha suerte! Frankfurt is nog niet mn 2e Heimat, maar leuk is het wel, haha. Nou tot spreeks, X Tjitske

  • 30 Mei 2006 - 13:34

    Tiny Terpstra:

    nou jij bent toch echt voor het geluk geboren,full time baan thuis werken ix per maand naar Barcelona.
    Wauuuuuuuuuuuuuw.

  • 30 Mei 2006 - 14:43

    Hendriek:

    Hee annemiek!!! Hoe is het daar? Wat fijn dat je weer even gaat kijken in Nederland!! Lekker naar je hubbie in spe! Mijn stunt is wegens afterdronkenschap niet echt gelukt.. heb vooral ziek in bed gelegen hahaha.. naja, maar wel mooi weekend gehad! Daar nog lekker op het strand enzo? CiaooooXXX Gemdlic (zo zeggen ze m´n naam hier)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Voor mijn studie International Business and Languages doe ik nu een stage van 5 maanden in een bedrijf vlak buiten Barcelona. Op deze site schrijf ik over mijn belevenissen en kun je mijn foto's bekijken. Veel plezier en niet vergeten je reactie te plaatsen hè! Groetjes Annemiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 17266

Voorgaande reizen:

18 Januari 2006 - 30 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: