La vida tranquila... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu La vida tranquila... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu

La vida tranquila...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 April 2006 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Nog een paar dagen en dan kom ik zelf ook even kijken hoe het is in Nederland...ik hoop dat het een beetje lekker weer gaat worden! Er is alweer zoveel gebeurt dat ik haast niet meer weet waar ik moet beginnen met vertellen...

Heerlijk een aantal dagen vrij gehad met Pasen waarin ik eindelijk een beetje meer van Barcelona heb kunnen bekijken. Op de een of andere manier kom je er niet al te vaak aan toe om een heleboel dingen te bekijken. Eerst op vrijdag samen met Maarten (mijn klasgenoot) de stad vanaf de fiets bekeken, erg leuk om je weer eens op de fiets te verplaatsen! Na de lunch tussen de middag en een x aantal glazen wijn hebben we de Montjuic per fiets beklommen. Dit is een berg in Barcelona, we hebben ongeveer 1,5 uur naar boven gefietst en dat gaf best een goed gevoel!

Op zaterdag kwamen Johan en Chantal mij gezellig bezoeken! We zijn uiteraard even naar het Camp Nou geweest en zijn 's avonds nog even op stap geweest. De volgende 2 dagen hebben we de bus turistic genomen en hebben we alle grote bezienswaardigheden van Barcelona bewondert. Hardstikke leuk dat zij nu ook even konden zijn hoe ik hier woon en leef. Zoals altijd vliegt de tijd voorbij en zo was het al snel weer dinsdag en moest ik weer aan het werk.

Afgelopen week weer een leuke week gehad op het werk. We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor ons reisje naar Nederland. Alle bezoeken zijn rond, de hotels zijn geboekt en we zijn er weer klaar voor! Ik kom van woensdag de 26e tot en met maandag de 1e mei naar Nederland. Woensdag ga ik zelf naar een heel interessant congres, ik heb hier via een collega bij FMC Delfzijl info over ontvangen, ben heel benieuwd. Er komen ruim 2000 bezoekers op dit congres en de bedoeling is dat ik wat workshops bezoek en vooral ga netwerken. Ik ga alleen want voor mijn collega's hier is het niet zo gemakkelijk te volgen, aangezien het allemaal Nederlands is! De Donderdag en Vrijdag heb ik nog 4 bezoeken ik ben heel benieuwd...

Daarna wordt het natuurlijk nog een gezellig weekendje thuis, heerlijk zeg! Geweldig dat het ook weer net samenvalt met koninginnedag dat heeft toch ook wel weer wat... even weer het Nederland gevoel opdoen. Mijn collega Pascual blijft ook in Nederland het weekend en gaat gezellig met zijn vrouw Amsterdam ontdekken, ben benieuwd wat ze gaan vinden van alle festiviteiten!

Dit weekend gezellig even weer bijgekletst met mijn huisgenootjes, eindelijk is iedereen weer thuis en dat is weer feest natuurlijk. Alle foto's bekijken en verhalen uitwisselen... vrijdagavond gezellig samen gegeten en een leuk avondje gehad. Zaterdag ben ik weer gaan fietsen, toch wel lekker om wat buiten te zijn en de natuur op te zoeken. We zijn even weer naar Parque Guell geweest en hebben daar even lekker even een stokbroodje gegeten. Gisteravond was er van alles te doen bij de Arc de Triomf. Allemaal kraampjes met veel lekkers en allerlei ambachtsproducten... Een podium met wat muziekoptredens en dergerlijke, erg leuk! Er was ook een drumband die een geweldig optreden gaf, dat klonk echt waanzinnig en ze gingen zeker een uur door. Er stond een vrouw in de menigte te dansen terwijl ze haar kindje aan het borstvoeden was... wat een grappig gezicht, wat zeg je daarvan Jessica???

Vandaag zou ik even lekker gaan sporten, had mijn spullen ingepakt en ging vol goede moed naar de sportschool. Kom ik daar aan op het moment dat het allemaal sluit...wat jammer! Ben toen maar lekker in bad gaan liggen, dat was ook wel even lekker zeg, wijntje erbij, muziekje erbij... en daarnaast had Daniele mijn huisgenootje lekkere verse aardbeien voor me klaargemaakt met een glas verse jus...fantastisch! Daarna ontdekt dat op het dak van de flat waar ik woon een groot dakterras is. Met uitzicht over de hele stad lekker uit de wind op je matrasje in de zon liggen, ik denk dus dat ik daar nog wel vaak zal liggen!

Genoeg verhalen maar weer voor nu! Wie weet spreken we elkaar volgend weekend in NL.
Voor nu veel liefs en hasta pronto,

Annemiek

  • 23 April 2006 - 20:50

    Pauline:

    Hey Annemiek,

    Wat leuk om weer van je te horen! Was wel weer benieuwd naar je belevenissen en zoals always vermaak jij je weer prima. Maar wat wil je ook in zo'n geweldige stad met heerlijke temperaturen. Het zonnetje schijnt hier nu ook af en toe dus dat is wel lekker. Ook echt leuk dat je weer naar Nederland komt.. Ik ben vrijdag en zaterdag wel in de stad te vinden want dit is alweer mijn laatste week op stage!! Je begrijpt dat ik dan even wat te vieren heb!! Nou ik zie je dit weekend.. succes nog even he

    Liefs Pauline

  • 24 April 2006 - 15:29

    Evelijn:

    heej annemiek,

    Ik was een beetje aan het zoeken op waarbenjij.nu naar mensen die in barcelona zitten! Ik ga er in februari heen, ook voor mijn studie IBL om er te gaan studeren. Leuk om je verhalen te lezen! Het vinden van een kamer is dus niet zo moeilijk?
    Groetjes evelijn

  • 25 April 2006 - 17:28

    Nadine:

    Hé Annemiek,

    Zo te horen heb je het nog erg naar je zin daar. Als je weer even zin hebt om salsa te dansen dit weekend, er is zowel vrijdag als zaterdag salsa in de Via Vecchia en Hemingway's. Nou, misschien kom ik je nog tegen op de dansvloer. En anders, genietse van je lange weekend in Nederland!

    X Nadine.

  • 01 Mei 2006 - 11:52

    Bibiche:

    Hey Annemiek,

    Ik lees net je verhaal en ik begrijp dat je vandaag weer teruggaat naar Spanje. Wat jammer zeg! Ik ben namelijk een week op winstersport geweest dus ik kon je site niet bijhouden, balen! Nou ja, ik hoop dat je het leuk hebt gehad hier en tot snel maar weer.

    Veel liefs Bibiche

  • 02 Mei 2006 - 13:40

    Vincent En Sybella:

    Ha Annemiek,

    We hadden geen idee dat je even terug was! Druk, druk, druk met het nieuwe huis en dan krijg je soms niet alles mee.

    Hopelijk heb je het naar je zin gehad en kun je er weer even tegen in Barca, al zal dat laatste wel goed zitten!

    Greetz,
    Vincent en Sybella

  • 04 Mei 2006 - 11:16

    Tjitske:

    haha ik typ je naam in, met waarbenjij.nu erachter en ik heb je site gevonden! Nou, zo te lezen vermaak je je prima daar! Dat dakterras klinkt goed, zul je idd nog wat tijd doorbrengen :). Met mij in Frankfurt gaat het ook goed, ik heb ook een site: www.tjitskegeugies.waarbenjij.nu. Dus als je je eens verveeld tijdens je stage... ;) Have fun daar nog en Hasta luego!

  • 07 Mei 2006 - 18:10

    Wwjd.jan David@filternet.nl:

    Lieve Annemiek,Hartelijk geluk gewenst met je verjaardag.Het einde is in zicht. We hopen dat je gezond thuis mag komen.
    Shalom, David en Willy

  • 11 Mei 2006 - 06:33

    Vincent & Sybella:

    Van harte gefelicteerd, Annemiek! Uiteraard nog veel jaartjes in geluk en gezondheid toegewenst en maak er een mooie, gezellige dag van samen met Bas!

    Groetjes uit een inmiddels ook zonning Nederland,

    Vince & Syb

  • 11 Mei 2006 - 06:41

    Hendriek:

    GEFELICITEEERD!! WHOOHOOO! heb je er een mooi feestje van gemaakt? (weet niethoe en wanneer enzo haha, maar lees het net).. Wat klinkt je stage goed! Hier is t allemaal nog wat matig qua stage, zou wel wat meer willen doen...T land is wel echt supersuper!Morgen al naar panama, om even een weekje vakantie te houden.. Hoe gaat t verder daar? Mis je je esposo erg? Hier nog geen lekkere chicos voor mij.. Zie je in nl.!
    Liefs Hendriek

  • 11 Mei 2006 - 07:48

    Chantal:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes Chantal

  • 11 Mei 2006 - 10:04

    Ottilie:

    Hej Annemiek,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ik wens je een hele leuke en gezellige dag toe. En verder Gods zegen voor je nieuwe levensjaar! Best leuk toch om eens in het buitenland jarig te zijn... Ga je vandaag nog iets speciaals doen? Het gaat goed met je toch? Tenminste naar de verhalen van je familie te horen, heb je het er best naar je zin dacht ik zo.
    Een fijne dag en nog veel succes voor komende tijd.

    Groetjes,

    Ottilie

  • 11 Mei 2006 - 12:15

    Bibiche:

    Hey Annemiek,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ik lees dat Bas er ook is, gezellig. Doe hem de groetjes van mij.

    Dikke verjaardagszoen van Bibiche

  • 11 Mei 2006 - 12:51

    Tjitske:

    Je bent jarig! Nou, GEFELICITEERD!!

  • 11 Mei 2006 - 15:52

    Luuk:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Gods zegen in een nieuw aangebroken jaar.
    Ik hoop dat jij een fijne verjaardag hebt samen met Bas.En dat je het verder naar je zin hebt.
    Tot ziens!

    Groetjes Luuk.

  • 11 Mei 2006 - 16:42

    Pauline:

    Annemiekje, Gefeliciteerd!!! Geniet er lekker van samen met Bas en ik spreek je snel weer.. Fijne dag!!

    Liefs Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Voor mijn studie International Business and Languages doe ik nu een stage van 5 maanden in een bedrijf vlak buiten Barcelona. Op deze site schrijf ik over mijn belevenissen en kun je mijn foto's bekijken. Veel plezier en niet vergeten je reactie te plaatsen hè! Groetjes Annemiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 17261

Voorgaande reizen:

18 Januari 2006 - 30 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: