De tijd vliegt - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Maart 2006 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,

Hoe gaat het daar in het hoge en vooral ook koude Noorden? Ik hoorde dat het zelfs sneeuwde??? Ongelofelijk zeg, daar kan ik me hier echt niets bij voorstellen, ik heb het gevoel dat het allang voorjaar is...

Alweer een week verder ik ben hier nu al 3 weken. De tijd vliegt voorbij, het ene moment begint de werkweek net het volgende moment is het alweer weekend! Wel een goed teken dat de tijd zo snel gaat, ik vind het hier ook echt heerlijk. Het weekend is alweer bijna voorbij, maar morgen weer een leuke dag voor de boeg.

Had vrijdag gevraagt of het niet een keer mogelijk was om ons product te gaan bekijken. Direct werd alles geregeld morgen is het zover. Ga met onze vertegenwwordiger Spanje mee, hij laat me eerst onze proef OHP fabriek zien. Dit is een mobiele fabriek die wordt gebruikt voor testen met waterzuivering voor nieuwe klanten. De mobiele fabriek staat op dit moment vlakbij de luchthaven, daarna gaan we een klant bezoeken in de omgeving Barcelona waar een "echte" OHP fabriek staat... zo'n hele dure! En krijg ik wat uitleg over het hele proces. Ik heb er echt enorm zin in en het lijkt me ook erg nuttig. Omdat ik nu veel potentiele klanten benader moet ik toch een beetje meer weten van de technische kant van het verhaal. Daarnaast is het voor de afwisseling wel leuk om een dagje onderweg te zijn!

Afgelopen week was een collega van mij jarig, kreeg een uitnodiging via de mail om mee te gaan lunchen in een stadje verderop om dit te gaan vieren... had uiteraard weer eens geen idee wie de jarige eigenlijk was, maar toch besloten mee te gaan. Hardstikke gezellig, we waren met 9 collega's en allemaal een beetje de jongere generatie FMC medewerkers. Ik vond het echt leuk dat ik meegevraagt werd, ik begin nu echt wat mensen te leren kennen op mijn werk en dat maakt het steeds gezelliger. Elke ochtend om half elf met z'n allen koffie enzo... heel erg leuk!

Ook in mijn appartement is het erg gezellig. Er woont nu een nieuw meisje naast me met wie ik de badkamer deel. Een ander meisje is woensdag vertrokken. Hele leuke meid uit Italie is nu mijn buurvrouw, haar niveau Spaans is hetzelfde als de mijne, af en toe best wel lachen als we beide niet weten hoe iets in het Spaans heet. Daarnaast spreekt ze geen woord Engels, dus blijt er niets ander over dan Spaans...voor mij alleen maar goed, oefenen oefenen en nog eens oefenen!

Woensdag met mijn franse huisgenoot meegeweest naar de sportschool die op 2 min afstand van ons appartement ligt. Geweldig, een enorme fitness hal, groot zwembad met hydromassage e.d. en in de kleedkamer een turks stoombad ( of zoals mijn lieve vader dat noemt een Hamas ) en sauna. Het is echt heerlijk om na mijn werk even flink te zweten en dan lekker te ontspannen in het water. Ben nu 2 keer meegeweest op het pasje van mijn huisgenote om te proberen, maar denk dat ik morgen zelf ook maar lid ga worden!

Vrijdagavond op stap geweest in Port d'olympique. Heel gezellig echt een beetje kroeg in kroeg uit idee. Lekker om even uit te gaan na een week werken, je moet tenslotte ook een beetje genieten toch? Het resulteerde er welliswaar wederom in dat ik zaterdag om half 4 's middags wakker werd, maar ja... vooruit. Het is ook zo dat het werken en daarnaast mijn cursus 2 avonden in de week best heel intensief zijn, moet het weekend dus best even bijkomen. Zaterdag voor het eerst maar eens wat schoongemaakt in mijn kamer en de badkamer. Daarna lekker dvd's gekeken met mijn huisgenoot.

Vanmorgen zijn we naar Frankrijk geweest, even een dagje Perpignan. Echt ideaal dat mijn huisgenoot een auto van de zaak heeft. Vanochtend om 10.30 uur vertrokken en 2 uurtjes later waren we al in Frankrijk. Gezellig een beetje rondgekeken en ergens uitgebreid lunchen. Daarna maar weer terug naar Barcelona, best lekker even zo'n dagje erop uit! Terugreis was iedereen vrij moe, schrok wel even toen Frank de autosleutels aan mij gaf... je hebt je rijbewijs toch???
Heb dus het hele stuk teruggereden en ben dwars door Barcelona gereden. Was wel even gaaf, maar wel anders dan in Nederland. Het eerste stuk was alleen maar haarspeldbochten door bergen, dat was even wennen, verder ging het prima!

Nou genoeg maar weer voor vandaag dacht ik zo! Ongelofelijk eigenlijk wat ik hier in een weekje meemaak, ik verveel me geen moment. Ik voel me best op mijn plek hier, daarnaast zijn er nu al zoveel mensen hier die even om me denken. Ik kom thuis en er staat een bord eten voor me klaar of net als ik denk een eenzame avond te gaan beleven belt iemand op om me ergens mee naartoe te nemen en noem maar op... echt geweldig! So far so good dus!

Lieve mensen ik houd jullie op de hoogte, probeer af en toe ook wat te mailen, maar ja het komt er niet altijd van... Bedankt voor alle lieve mailtjes en reacties op de site, heel erg leuk!

Veel liefs iedereen en hasta la proxima...

Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Voor mijn studie International Business and Languages doe ik nu een stage van 5 maanden in een bedrijf vlak buiten Barcelona. Op deze site schrijf ik over mijn belevenissen en kun je mijn foto's bekijken. Veel plezier en niet vergeten je reactie te plaatsen hè! Groetjes Annemiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 17269

Voorgaande reizen:

18 Januari 2006 - 30 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: