Vakantie!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu Vakantie!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 April 2006 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,

Ik hoop dat alles goed met jullie is! Ik heb al even niets meer geschreven, volgens mij was de laatste keer voordat ik naar Nederland zou komen. Dat is alweer een aantal weken geleden dus... en dat terwijl ik zo vastbesloten was om elke week iets te schrijven!

Mijn reisje naar Nederland was zowel zakelijk als privé een succes. Vond het geweldig om de verkoopgesprekken te houden bij de verschillende bedrijven. Uiteindelijk mogen we heel tevreden zijn, want we zijn inmiddels een stap verder in het verkoopproces met 2 van de 3 bedrijven!
Het gaat natuurlijk niet van de één op de andere dag dat je zoiets kostbaars verkoopt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat deze bedrijven het wel gaan doen!
Met het derde bedrijf heb ik een nieuwe afspraak gemaakt, nu ga ik een presentatie houden voor de directie van dit bedrijf die gaan besluiten of we naar de volgende fase gaan.

Daarnaast was het natuurlijk heerlijk om even thuis te zijn en even weer wat mensen op te zoeken. Natuurlijk even mijn kleine neefje opgezocht die elke keer iets minder klein is... wat een schat! Voor de vervolgafspraak die ik heb gemaakt voor het derde bedrijf kom ik dus weer naar NL. Heb het maar ingepland voor het weekend van koninginnedag. Leek me wel leuk om dat nog even in Nederland te vieren, komt dus weer geweldig uit!

Bas is vorig weekend ook langsgeweest wat gezellig zeg! Ik moest 1 dagje werken en was vrijdag, zaterdag en zondag vrij. Heerlijk het was gewoon even vakantie! Het weer is hier inmiddels ook echt zomers, 25/26 graden is halen we hier wel! Heb vandaag ook weer de hele dag op het strand gelegen, even lekker lunchen in een strandtentje het hoort er allemaal bij...

Het valt me ook op dat het leven hier helemaal niet zo duur is! Eten en drinken is heel goed betaalbaar en iedereen eet dan ook standaard een aantal keer per week buiten de deur. Wat hebben Bas en ik samen genoten zeg, je wilt haast niet weer terug naar Nederland...

Heb ook een nieuwe uitgaansgelegenheid ontdekt die me heel goed bevalt! De Mojito, een club waar veel salsa, maar ook andere stylen muziek wordt gedraaid. En...ze maken er de beste Mojito´s in town! Gisteren zijn we er weer heen geweest, hardstikke leuk. Er worden ook cursussen salsa gegeven, voor mij geweldig om de pasjes die ik geleerd heb bij Salsaroy weer iets op te halen!

We zijn gisteren met een groepje voetbal gaan kijken in een bar, het was namelijk Barca tegen Real Madrid. Ik heb me erover verbaasd hoe populair het voetbal hier is. Ik kan me nog herinneren dat we in Nederland met het EK of WK allemaal in kroegjes gingen kijken naar de wedstrijden. Zoals in Nederland het nationale voetbal gekeken wordt zo worden hier standaard alle wedstrijden gekeken. De bar waar we zaten was enorm groot en er zaten ruim 200 mensen voor een groot scherm. Allemaal getooid in Barca shirts e.d. wat een sfeer zeg het was echt geweldig leuk! Mensen hier zijn zo uitbundig je hoeft niet naar het scherm te kijken om te weten wat er gaande is... echt heel leuk. Daarnaast stonden alle tafels vol met literkannen bier en sangria, ongeveer 3,5 euro per liter kostte dat, geweldig idee. De obers liepen rond met een t/shirt waarop een pomp van een tankstation stond afgebeeld... zo van... hier bijtanken!

Heb nu ook mijn laatste avond gehad op mijn spaanse cursus, best lekker dat ik nu wat meer tijd overhoud door de week. Ideaal want het is nu tot ongeveer half negen / negen uur licht. Heb inline skates gekregen van mijn huisgenoot, ga nu dus regelmatig ´s avonds even richting zee. Wat is het heerlijk om na je werk even een stukje uit te waaien over de boulevard. Ik kan beginnen bij Barceloneta en doorgaan tot het forum dit is zeker een stuk van 6 a 7 kilometer in totaal...geweldig zeg! Toch wel lekker om een beetje te bewegen, ben gisteren de hele ochtend in de sportschool geweest. Eerst flink zweten op de apparaten, dan lekker zwemmen, vervolgens hydromassages...zoiets als in Nieuweschans en ter afsluiting nog even een kwartiertje in het stoombad in de kleedkamer. Je voelt je weer als herboren als je eruit komt!

Ik moet dus weer concluderen dat het leven mij hier uitstekend bevalt. In de laatste vergadering op mijn werk werd ik voorgesteld aan een paar buitenlandse vertegenwoordigers en werd door mijn commercieel directrice gezegd dat ze bezig zijn om te kijken naar de mogelijkheden om mij hier te houden. Ik ben dus heel benieuwd, we zien wel wat de toekomst brengt!

Ik hoop snel weer iets van jullie te horen, hoop dat iedereen het goed maakt en wie weet treffen we elkaar de 29e of 30e april in Nederland!

Veel liefs en hasta pronto,

Annemiek

  • 02 April 2006 - 18:11

    Annemiek:

    Trouwens Bibi, heb er al wat nieuwe foto´s opgezet, maar er komen er nog meer aan hoor! Hoe was je weekend in Belgie...

  • 02 April 2006 - 22:25

    Ruud En Tineke:

    Lieve Annemiek,

    Buenos noches. Aqui esta bueno. Wat fantastisch dat het je zo goed gaat. Volgens ons geniet je met volle teugen. Het is leuk om je berichten te volgen en wat je allemaal beleeft.
    Heel veel succes van ons en hasta pronto.

    PS: Susan vroeg laatst hoe haar vriendin nog maar heette...

  • 03 April 2006 - 07:47

    Bibiche:

    Hey Annemiek,

    Wat leuk zeg om te lezen dat jij je leven op een gave manier invult daar in het warme Spanje! Ik heb de foto`s inmiddels ook gezien van het weekendje met Bas! Hier gaat alles ook erg goed, ik ben bijna klaar met mijn Bachelor en dan gaan Pieter en ik samenwonen! waar is alleen de vraag, haha.

    Nou wijffie, alle goeds en tot heel snel.

    Kus Bibiche

  • 03 April 2006 - 09:03

    Sanne:

    Hey Annemiek!!

    Wat klinkt dat geweldig allemaal!!! Super dat je het zo naar je zin hebt!! Als je eind april hier bent kunnen we misschien ff een borrel doen! Geniet ervan!
    Liefs

  • 03 April 2006 - 17:47

    Hendriek:

    moooii annemieke! how ist daar? Je stage klinkt echt super, ik begin volgende week! Have fun daar!! Groetjes >Hendriek

  • 03 April 2006 - 18:51

    Pauline:

    Hey Annemiek,

    Jij vermaakt je prima, daar hoeven wij geen moment aan te twijfelen. Klinkt ook allemaal super!! Je weekendje in NL was inderdaad gezellig!! Tot de koninginnedag dan gaan we er een groots feest van maken. Dan ben ik ook eindelijk klaar met mijn stage dus des te meer redenen om er een groot feest van te maken..

    Genietze!!

    Liefs Paulin

  • 04 April 2006 - 09:54

    Joke:

    hoi prinses
    wat fijn dat het zo goed met je gaat; hoop je rond koninginnedag ondanks je drukke schema toch even te zien. liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Voor mijn studie International Business and Languages doe ik nu een stage van 5 maanden in een bedrijf vlak buiten Barcelona. Op deze site schrijf ik over mijn belevenissen en kun je mijn foto's bekijken. Veel plezier en niet vergeten je reactie te plaatsen hè! Groetjes Annemiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17268

Voorgaande reizen:

18 Januari 2006 - 30 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: