Mijn eerste zakenreis! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu Mijn eerste zakenreis! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boonstra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste zakenreis!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

12 Maart 2006 | Spanje, Barcelona

Hallo iedereen,

Hoe gaat het daar in Nederland? Is het nog steeds zo vreselijk koud?

Alweer een week voorbij en wel weer een hele leuke! Mijn werk gaat echt geweldig, het is steeds leuker. Deze week was het raak, de eerste serieus geintereseerde potentiele klant!!! Na een ontzettend leuk telefoongesprek maar een afspraak gemaakt om eens langs te komen. Inderdaad... ik kom dus deze week naar Nederland.

Ik heb het zo geregeld dat ik donderdag en vrijdag verkoopgesprekken ga doen in verschillende bedrijven. Ik begin in Weert en eindig in Rotterdam. Vrijdagmiddag zet ik mijn collega Pascual weer op het vliegtuig en kom ik naar het Noorden. Voor mezelf heb ik een vlucht geboekt voor zondagavond! Gezellig dus even een weekendje thuis. Op mijn werk waren ze helemaal door het dolle, het is ook wel echt gaaf dat het zo goed gaat. Binnen 5 min nadat ik verteld had dat we naar Nl konden had ik een creditcard op mijn bureau om een vlucht te boeken, een auto te huren en een hotel te reserveren. Zoals het nu lijkt gaat dit nog veel vaker gebeuren, want ik heb al een paar andere contacten die ook wel aardig serieus zijn. Ga een presentatie houden over ons bedrijf en product in samenwerking met Pascual. Ik heb er veel vertrouwen in. Het is tijd dat ik mijn commerciele kennis es in praktijk ga brengen!

Donderdagmiddag bij de lunch was ik helemaal enthousiast over de ontwikkelingen in mijn werk. Ik at samen met een duits meisje van werk en het was nogal druk in het restaurant. Er kwam een man aan die ik herkende als iemand van FMC. Er was bijna nergens meer plaats dus in mijn enthousiasme heb ik hem uitgenodigd om bij ons te komen zitten. Heel gezellig gepraat en alles verteld over de vorderingen in mijn werk. Ik merkte dat het duitse meisje een beetje stil werd, maar had geen idee waarom. Ik was zo vreselijk enthousiast dat ik echt alleen maar gezellig heb gekletst. Nadien vroeg ik aan het duitse meisje wie die man eigenlijk was (inderdaad je voelt hem al aankomen)het was de directeur van FMC Foret. Elke keer als hij nu langs mijn bureau loopt heeft hij een glimlach van oor tot oor en vraagt me hoe alles gaat. Hij is namelijk degene die begonnen is met de verkoop van de OHP technologie in Spanje...geweldig!

Natuurlijk niet alleen maar gewerkt, plezier maken is ook belangrijk. Heb gegeten met Maarten en Diederik van mijn school. We zijn alle drie op eigen gelegenheid naar Barcelona gekomen, maar we wonen zonder het van elkaar te weten alle drie in dezelfde wijk. In een straal van nog geen kilometer, onvoorstelbaar hé!
Ik merkte wel weer even hoe ontzettend veel geluk ik heb met mijn stage. De anderen heb echt heel ander soort werk in hun stage. Veelal informatie invoeren in computersystemen of vertaalwerkzaamheden. Om over mijn stagevergoeding nog maar niet te spreken.

Gisteren met Franck op stap geweest, iedereen was moe dus uiteindelijk zijn we vannacht toch om 1 uur in de auto gestapt om nog even een dansje te maken. We zijn naar een enorme Ibiza club geweest, echt gaaf! Er stond een enorme rij voor de deur, maar Franck loopt gewoon door, blijkt dat hij de eigenaar kent via zijn werk bij Philip Morris. Dus geen entree betaald en parkeren recht voor de ingang...dat is het echte genieten!

Vandaag dus maar weer eens uitgeslapen en vanmiddag naar het strand geweest, even lekker uitwaaien heerlijk. Ga vanavond met Maarten naar een Live Salsa en Jazz sessie, lijkt me gezellig. Qua muziek moet het echt geweldig zijn, even uitproberen dus!

Ben dus vanaf donderdag weer in ons koude kikkerlandje. Zat te denken om zaterdagavond gezellig een hapje te gaan eten in de stad en mijn dansschoenen ook maar aan te doen. Wie zin heeft is natuurlijk van harte welkom, lijkt me leuk om even weer live te kunnen bijkletsen. Jullie lezen allemaal wel wat ik doe en meemaak, maar ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Hoe dan ook vanaf donderdag zit mijn NL simkaart weer in mijn telefoon dus dan spreken we elkaar vast!

Tot heel gauw, liefs

Annemiek

  • 12 Maart 2006 - 21:00

    Pauline:

    Hey Annemiek

    Wat geweldig allemaal weer, echt super knap van je dat je nu al goede contacten hebt. Het zou echt tof zijn als je het product kan verkopen in NL. Ook wel leuk dat je nog een paar bekenden in de buurt hebt! En hoe gaat het met je spaans, gaat vast goed. Grappig ook weer dat je met de grote baas aan tafel zat, echt iets voor jou! Nou misschien tot zaterdag dan, we smsen nog wel even. Wat gaaf dat je dan weer even lekker in je eigen huisje bent he. Nou succes met de presentaties he!

    Dikke kus Pauline

  • 12 Maart 2006 - 21:00

    Pauline:

    Hey Annemiek

    Wat geweldig allemaal weer, echt super knap van je dat je nu al goede contacten hebt. Het zou echt tof zijn als je het product kan verkopen in NL. Ook wel leuk dat je nog een paar bekenden in de buurt hebt! En hoe gaat het met je spaans, gaat vast goed. Grappig ook weer dat je met de grote baas aan tafel zat, echt iets voor jou! Nou misschien tot zaterdag dan, we smsen nog wel even. Wat gaaf dat je dan weer even lekker in je eigen huisje bent he. Nou succes met de presentaties he!

    Dikke kus Pauline

  • 13 Maart 2006 - 09:31

    Bibiche:

    Hey Annemiek,

    Het gaat allemaal snel zeg met de verkoop! Wat gaaf dat je ook op zakenreis gaat naar NL. Helaas ben ik dit weekend in België, maar anders had ik je wel even live in de stad willen zien!
    Ik hoop dan maar op een volgende keer.

    Liefs Bibiche

  • 14 Maart 2006 - 17:07

    Emily!:

    Nou meid....gaat allemaal wel super daar hoor! En leuk dat je even naar Nederland komt om al je dierbaren toch nog eventjes te zien! Allemaal goed geregeld! Ik heb wel 1 tip: Bereid je goed voor want hier is het echt koud! BAH!! Hahaha...geniet ervan! Dikke kus Emily!!

  • 17 Maart 2006 - 13:22

    Bibiche:

    Ik wil meer foto`s zien!!!

    Kus Bibiche

  • 21 Maart 2006 - 17:46

    Pa En Ma:

    na veel moeiten zijn we dan eindelijk ook op het internet.we zullen je ook hier volgen.

  • 23 Maart 2006 - 10:37

    Lies Van Der Meulen:

    even de hartelijke groeten van lies aan jou doen,heeft ze mij gevraagd dus bij deze.Ook van mij natuurlijk we hebben getuigenis van je moeder gehoord, wat wordt alles toch wonderbaarlijk geleid.Wn wat fijn voor bastiaan om je even weer te zien, breekt toch even de lange tijd.nou doeiiii. Tiny terpstra

  • 27 Maart 2006 - 00:18

    Jessy:

    Lieve Annemiek,
    Ik heb je mailtje helaas te laat gelezen, anders had ik wel even gebeld. Volgende keer beter.
    liefs Jessy

  • 27 Maart 2006 - 17:44

    Bas:

    Hee??
    Eindelijk dan maar toch, sta ik zomaar op het internet.....Voor de mensen die nog heengaan.
    Barcelona is echt een mooie stad. Als je ten minste houdt van: terrasjes, tapa's eten, heerlijk luieren op de kade,Plus 20 graden in Maart, vriendelijke mensen, lang en laat eten, oude en nieuwe gebouwen bewonderen, cultuur zien en horen, goedkoop overal kunnen eten, enz enz enz. Moet wel zeggen dat de plaatselijke tasjesdieven rijkelijk aanwezig zijn op de bekende plekken. Maar ik zal er altijd wel willen blijven:).Ik kijk nu alweer uit naar de volgende trip......
    Eeeeh Miekje we bellen....
    Dikke kus, je Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Voor mijn studie International Business and Languages doe ik nu een stage van 5 maanden in een bedrijf vlak buiten Barcelona. Op deze site schrijf ik over mijn belevenissen en kun je mijn foto's bekijken. Veel plezier en niet vergeten je reactie te plaatsen hè! Groetjes Annemiek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 17249

Voorgaande reizen:

18 Januari 2006 - 30 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: